Ads :

Sunday, May 13, 2012

Mereka Terkenal.. Tetapi Mereka Juga Pernah Muflis..

Kita melihat dunia artis ni penuh dengan kemewahan kan.. terutama lagi yang berstatus Hollywood ni kan..kan.. pendapatan yang berjuta-juta memang kita tak sangka sampai bila pn tak kan abis2.. tapi kerana gaya hidup mereka yang terlalu mewah.. ada juga yang telah diistiharkan bankrupt dan ada juga yang dapat melepasi masalah bankrupt tersebut.. jom kita tengok siapa artis tu....cikdaut..

1. Mike Tyson

Ia adalah peninju yang hebat, hasil daripada kerjaya tinjunya telah menghasilan pendapatan yang berjuta2 dolas tetapi dengan sikapnya yang suka bermewah..ia telah diistiharkan muflis pada 2003.

2. Nicolas Cage


Siapa sangka kan pemenang oscar ini pernah menghadapi muflis pada tahun 2009. Beliau terpaksa menjual beberapa hartanya untuk melunaskan bayaran kepada IRS (Badan cukai US) sebanyak $6juta.
3.Gary Coleman


Dikenali sebagai bintang kanak-kanak setelah membintangi siri Tv   Different Strokes , tetapi sayang kegemilangannya berakhir dengan masalah hutang , pada 2009 ia telah mempunya hutang $72,000. Beliau juga mengatakan bahawa ibu bapa angkatnya telah mengambil pendapatannya yang berjuta-juta dolar untuk kepentingan mereka.
 4. Larry King




 Hos rancangan terkenal Larry King pernah tidak mampu membayar hutang sebanyank $352,000 pada tahun 1978 dan ia telah diistiharkan muflis. Tetapi beliau telah berjaya keluar dari masalah kewangan ini.

5.  Natalie Cole
Natalie Cole antara penyanyi jazz terbaik,tetapi pernah diistiharkan muflis pada 1997.

6.  Cyndi Lauper




Dikenali Lady Gaga 80 an kerana bergaya dan berpenampilan pelik2.. pada tahun 1980 dia telah diistiharkan muflis. Tetapi berjaya keluar dari masalah hutang dengan kerja keras dan antara yang membantu dengan hasil kerjanya Girls Just Wanna Have Fun.

7.  Michael Jackson


Sukar untuk dipercayai yang raja pop ini dibebani dengan hutang. Tahun 2009 hutang beliau sudah mencecah lebih $500juta. 

8. Zsa Zsa Gabor

 Telah diistiharkan muflis pada 1993, di tambah lagi kekalahan terhadap Elke Sommer, terpaksa menanggung hutang yang banyak.

9.  Donald Trump


Agak memeranjatkan ia berada di dalam senarai yang pernah muflis, bahkan ia pernah mengalami muflis sebanyak 3 kali, antaranya tahun 1991 ia memiliki hutang sebanyak $900juta. 

10.  Tia Carrere



Ia disahkan muflis seawal kerjayanya, gagal dalam tuntutannya ke atas ABC pada tahun 1986, lari dari kontrak yang di buatnya dengan drama tv General Hospital dan telah menyertai cast a Tim.
11. Francis Ford Coppola


Kemuflisan berlaku di dalam keluarganya, dia sebagai anak sulung merupakan yang pertama di dalam kerluarga mengalami muflis pada tahun 1990 ketika di dalam penggambaran Godfather III .

12. Toni Braxton



Penyanyi berbakat ini diistiharkan muflis pada tahun 1990 kerana memiliki hutang sebanyak $3.9 juta dolar hasil daripada kesilapan mengurus kewangan.

13.  Randy Quaid


Pelakon ini dan isterinya evi telah diistiharkan muflis disebabkan kegagalan filem mereka iaitu “The Debtors”  pada tahun 2000. Disebabkan itu mereka telah berhutang sebanyak $3.5 juta dolar.

14.  Kim Basinger


Pada tahun 1993 kerjayanya telah merundum dan yang lebih membebankan bila dia turut kalah dalam tuntutan guamannya dan menyebabkan ia perlu membayar sebanyak $8 juta dolar.

15. Don Jonson

 Ia dikenali melalui Miami Vice , tetapi ia telah di saman oleh City National Nak of Los Angeles sebanyak $930 juta pada tahun 2004.

Sumber info & gambar : boredeye.com

Psst : Kalau anda suka artikel ni..jangan segan3 share...

No comments:

Post a Comment