Ads :

Monday, May 21, 2012

BuBu Dikatakan Bukan Dari Kerabat DiRaja Selangor

Korang masih ingat tak tempohari admin ada keluarkan post pasal kekasih syahrini yang kononnya dari Malaysia dan berketurunan Kerabat Diraja Selangor.. Akhirnya liputan yang meluas ni telah mendapat respond dr Kerabat Diraja Selangor di mana Kerajaan Selangor diarahkan untuk menyiasat identiti sebenar Bubu ini.. Memandangkan baginda tidak memiliki cucu yang seumur Bubu dan Baginda cuma mempunyai 2 putri dan seorang putra daripada isteri yang terdahulu..

Selain itu, pengakuaan Bubu yang mengatakan beliau menggunakan panggilan 'Raja' ternyata lebih membuka pekung di dada, ini kerana institusi beraja di Selangor adalah lebih menggunakan panggilan 'Tengku'. 

Admin juga nk share apa yang dikeluarkan oleh blog di Indonesia , hot.detik.com ;


Jakarta - Pemimpin Kerajaan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj marah ketika mendengar pacar Syahrini, Bubu mengaku berasal dari keluarganya. Pihak kerajaan pun saat ini sedang mencari identitas asli Bubu.

"Kerajaan Selangor sedang mecari identitas Bubu, mereka ingin menginvestigasinya," kata sumber detikHot di Malaysia.

Faktanya, lanjut sang sumber, Sultan Sharafuddin tidak memiliki cucu seumuran Bubu. Dari istrinya terdahulu, ia memiliki dua putri dan satu anak lelaki.

Selain itu, keluarga Kerajaan Selangor memakai nama 'Tengku', bukan 'Raja' seperti yang diakui Bubu. "Titel 'Raja' biasanya dipakai keluarga Kerajaan Perak," lanjut sang sumber.

"Kerajaan Selangor mengklaim Bubu bukan cucu Raja Selangor," tambahnya.

Saat menggelar jumpa pers di Royal Hotel, Bogor, Minggu (13/5/2012) malam, Bubu menekankan dirinya bukan pria asal Bogor seperti yang sering diberitakan di media.

"Saya keturunan raja, saya cucu Raja Selangor. Nama saya Raja, jadi tak semua orang di Malaysia bisa pakai nama itu," ujar Bubu kala itu.

Alahai apakah motif , kalau sekadar menumpang glemer keluarga di Raja bagi admin kurang bijak tindakan tu.. apa2 pun kita tunggu penjelasan Bubu ...erk..

Sumber info & Gambar : hot.detik.com
Psssstttt.. kalau anda suka dengan artikel ni..sila lah share..

No comments:

Post a Comment