Ads :

Tuesday, August 7, 2012

Bila Artis Berpolitik Di Bulan Puasa???

Artis & Politik ni bukan lah sesuatu yang pelik.. hak masing2... nak join mana2 pun bole.. cuma.. adalah molek jika perjuangan tu tidak terlalu taksub.. senario sekarang ni admin tengok.. usia baru setahun jagung dalam dunia politik..baru brp kali naik ke pentas sampaikan ceramah..sudh berani mendabik dada dan memperlekehkan orang.. nak bergurau pun kena lah tengok2 juga.. tak perlu lah nama ibu bapa dipermainkan..

admin malas nak banyak cakap moh lah kita bca..

Macam-macam hal bila kita terlalu taksub dengan penglibatan diri dalam arena politik. Dari level selebriti yang kita tahu mereka memang berbakat berseni, tak juga kurangnya bila mereka ni masuk ke kancah politik negara.

Sampai terlalu taksub, kadang-kadang ada juga yang sempat memaki, menyindiri dan menggunakan segala media sosial untuk meluahkan rasa ketidakpuashatian. Yang pasti ianya cukup membuatkan kita menunding jari mengapa ini sering terjadi dengan memerhatikan kredebiliti dan kematangan seorang selebriti tempatan.


Yang terbaru, dikatakan Hairie Othman seorang pelakon yang memasuki parti politik pembankang yang lebih Islamik telah menggunakan media sosial untuk menyindir sesama pemimpin orang Islam sendiri apatah lagi pemerintah yang banyak menolong rakyat dalam melaksanakan nikmat suasana yang aman dan damai yang kita sekarang rasai.

Paling malang lagi, perkara ini berlaku di bulan Ramadan. Dan sikap Hairie itu ramai yang membidas dan tidak bersetuju dengan tindakannya yang belum setahun jagung berada di arena politik namun sudah mula tunjuk taring. Bergurau kena pada tempat bro, soal agama jangan dijadikan senjata gurauan.


Sumber Info & Gambar : http://izyan.com
Jikalau anda suka gambar ini...jangan segan2 untuk Share..

No comments:

Post a Comment